.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبديل ورزش، به عنوان موضوعي اصلي در زندگي
يوسف‌نژاد با تأكيد بر اينكه كار تبليغي براي ورزش كم است، بيان داشت: بايد تلاش شود تا ورزش از قرار گرفتن در جايگاه موضوع فرعي زندگي به عنوان موضوعي اصلي در زندگي تبديل شود ...
تبديل ورزش، به عنوان موضوعي اصلي در زندگي

نماينده مردم ساري در مجلس برطرف كردن ضعف‌هاي مالي در مجلس و همگاني كردن ورزش را از دغدغه‌هاي رئيس سازمان ورزش كشور و رئيس كميته ملي المپيك برشمرد.

به گزارش شمال‌نيوز، علي‌اصغر يوسف‌نژاد با اشاره به برگزاري نشست هيئت رئيسه فراكسيون مجلس ورزش با سعيد‌لو و علي‌آبادي اظهار داشت: در اين نشست درباره آخرين وضعيت ورزش كشور بحث و بررسي شد.

وي يادآور شد: آخرين اقدامات براي راهيابي به بازي‌هاي آسيايي كمك به وصول اعتبارات تصويب شده در قانون بودجه، نحوه تعامل و همكاري مجلس با دستگاه ورزش مورد بحث و بررسي در اين نشست قرار گرفت.

عضو هيئت رئيسه فراكسيون مجلس ورزش با اشاره به گزارش كار سعيدلو رئيس سازمان ورزش كشور اضافه كرد: ارتباط دستگاه ورزش و مجلس خوب است و تعامل خوبي وجود دارد با اين توضيح كه نقاط قوت را بايد تقويت و نقاط ضعف كار در دستگاه ورزش برطرف شود.

يوسف‌نژاد با تأكيد بر اينكه كار تبليغي براي ورزش كم است، بيان داشت: بايد تلاش شود تا ورزش از قرار گرفتن در جايگاه موضوع فرعي زندگي به عنوان موضوعي اصلي در زندگي تبديل شود.

نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي برطرف كردن ضعف‌هاي مالي در مجلس و همگاني كردن ورزش را از دغدغه‌هاي رئيس سازمان ورزش كشور و رئيس كميته ملي المپيك برشمرد.

وي با اشاره به گزارش سعيد‌لو در اين نشست و تأكيد مقام معظم رهبري، رياست محترم جمهور و مجلس نسبت به توسعه ورزش را مورد تأكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: سعيدلو در اين نشست در مورد كمك يك درصد بودجه دستگاه‌هاي دولتي به امر ورزش توسط مجلس تصويب شده است تشكر و قدرداني كرد.

يوسف‌نژاد يادآور شد: بايد با تعامل همه جانبه و جلسات مستمر امر ورزش با همكاري وزرات علوم، آموزش و پرورش و كار در اقشار دانش‌آموزي، دانشجويي و كارگري توسعه يابد.

يوسف‌نژاد ادامه داد: تأكيد اين جلسه بر اين بود تا ورزش در محيط‌هاي نظامي نيز توسعه چشمگيري داشته باشد.

وي با اشاره به اختصاص 300 ميليارد توماني اعتبارات عمراني دستگاه ورزش كشور بيان داشت: براي اينكه سهم سرانه ورزش از 67 درصد فعلي افزايش يابد، نياز به 10 هزار ميليارد تومان اعتبار داريم.

نماينده مردم ساري در مجلس اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 ميليون مترمربع فضاي ورزشي داريم كه در چهار سال آينده بايد اين سرانه افزايش يابد.

يوسف‌نژاد با اشاره به گزارش سعيد‌لو درباره اعتبارات 500 ميليارد توماني دستگاه ورزش از محل اعتبارات جاري افزود: نيمي از اين اعتبارات به فدراسيون‌ها داده مي‌شود.

وي با اعلام فعاليت 50 فدراسيون سهم هر فدراسيون از اين اعتبارات را 5 ميليارد تومان اعلام كرد و تأكيد كرد: چون در سال جاري اعتبار زيادي به دستگاه ورزش داده شده است نظارت مجلس نيز بايد بيشتر شود.

نماينده مردم ساري در مجلس اضافه كرد: سعيدلو در اين جلسه پيشنهاد داد تا 150 ميليارد تومان از اعتبارات جاري دستگاه ورزش كشور به وزارتخانه‌ها براي توسعه ورزش همگاني اختصاص داده شود و بقيه نيز (100 ميليارد تومان) در ورزش همگاني استان‌ها هزينه شود.

عضو هيئت رئيسه فراكسيون‌ ورزش مجلس از آمادگي دستگاه ورزش كشور براي اختصاص 100 ميليارد تومان تسهيلات به بخش خصوصي ورزش خبرداد و اعلام كرد: اولويت دستگاه ورزش بايد تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي مطلوب باشد.

يوسف‌نژاد با اشاره به گزارش سعيدلو در اين نشست از بزرگنمايي صدا و سيما و روزنامه‌ها بخاطر برخي از مسائل انتقاد كرد و افزود:‌مديران ورزش كشور بر اين اعتقادند كه رسانه‌ها بايد بيشتر به نقاط قوت ورزش بپردازند.

وي با اشاره به گزارشي از علي‌آبادي در اين فراكسيون اضافه كرد: تا سال 1384، سه هزار و 750 پروژه ورزشي در كشور داشتيم كه از اين تعداد سه هزار واحد آن به بهره‌برداري رسيد.

يوسف‌نژاد از دست اقدام بودن 10 هزار پروژه ورزشي در كشور براساس اعلام مديران ورزش خبرداد و اضافه كرد: در روستاها به 15 هزار واحد ورزشي نياز داريم.

يوسف‌نژاد در پايان گفت: در پايان اين نشست مقرر شد جلسه آينده سازمان ورزش و مجلس در مورد وضعيت آينده‌ قهرماني در ورزش، موضوع‌هاي كلان ورزشي، ورود مسائل علمي به ورزش، نحوه بهره‌مندي از تعامل با كميته‌هاي تخصصي فراكسيون ورزش، اخلاق حرفه‌اي، اقتصاد ورزشي، خصوصي‌سازي در ورزش و اجراي اصل 44 در ورزش مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

محمود احمدي-خبرنگار شمال‌نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.965 seconds.